48. Tää on kaunis päivä, mä oon sopivasti onnellinen

Pehmeät, puhtaat hiukset sormien lomassa
        silmissä hiukan luomiväriä ja vihreät silmäni näyttävät äitini mielestä yhtäkkiä ruskeilta
              kirjaston hiljaisuudessa haistelen vanhaa kirjaa ja koitan saada päähäni heidän kasvot, jotka ovat siihen kirjaan koskeneet, ketkä ovat nauttineet niistä sanoista
Päivä oli pilvinen ja räntää satoi
                       tienreunoille kertyi harmaita likaisia lammikoita
                                  ja minä rakastin ääntä, joka lähti renkaista kun ajoin autolla niihin pärskeisiin
Hymyilen ja tiedän, etten ole tällä kertaa liioitellut 
       tiedän, että olen rehellinen itselleni
                      ja minulla on syytä olla onnellinen, sillä varmuus omasta pienestä asunnosta
                               alkaa tuntumaan hetki hetkeltä konkreettisemmalta
 kunhan ensin käyn kesäkuun tuulissa, sateissa ja auringon säteissä hoitamassa satoja kukkia
                                  silittämässä niiden terälehtiä 
                                                ja istuttamassa multaan uuden elämän
        ainakin hetkeksi, ainakin täksi kesäksi.
Eikä se haittaa, minä kyllä peittelen ne siemenet ja taimet hyvin, älkää peljätkö, eivät kaupat ilman tomaatteja jää.
             Minä yritän, minä oikeasti yritän ja minä olen ylpeä itsestäni
                        sillä kukaan ei tiedä, miksi olen tälläinen
                                   eikä kukaan tiedä, että alakerran äänet saavat minun sydämeni tykyttämään
                ne saavat minut vihaamaan ihmisiä ja tätä elämää
mutta joka päivä, löydän syyn siihen miksi minun pitäisi rakastaa ihmisiä ja sitä, että aurinko nousee aamulla.
Joka päivä, haluan nähdä valon tulevan
           ja joka päivä haluan sydämeni hakkaavan rinnassani
                       samalla, kun elämän raskas paino painaa minua lannistumaan
Enkä minä luovuta, en vittu todellakaan. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

118. Herää jo, minä heräsin jo tähän tunteeseen

7. Koskaan, ei koskaan ole liian vanha

94. Älä joudu armas aika